سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که پى چاره‏هاى گونه‏گون تازد ، چاره‏جویى کار او را نسازد . [نهج البلاغه]
صبا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» چه جریاناتی فعالیت های انتخاباتی خود را آشکار نمی کنند؟/حسین عبد

چه جریاناتی فعالیت های انتخاباتی خود را آشکار نمی کنند؟/حسین عبداللهى فر

تیترهای صفحه اول روزنامه ها از فعالیت چهار جریان سیاسی در انتخابات خبر می دهند که البته فعالیت هرکدام تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. اصولگرایان در حالی در راستای همگرایی بیشتر نخستین نشست خود را برگزار کرده و

 

تیترهای صفحه اول روزنامه ها از فعالیت چهار جریان سیاسی در انتخابات خبر می دهند که البته فعالیت هرکدام تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. اصولگرایان در حالی در راستای همگرایی بیشتر نخستین نشست خود را برگزار کرده و به معرفی سخنگوی رسمی پرداختند که اصلاح طلبان تلاش های خود را کتمان کرده و کارگزاران سعی دارند همچنان با چراغ خاموش به حرکت خود ادامه دهند.

در این میان جریان انحرافی که همه اتهامات علیه خود را توطئه انتخاباتی می داند، بی هیچ سر و صدایی اهداف انتخاباتی خود را دنبال می کند.معرفی «دکتر ولایتی» به عنوان سخنگوی شورای مرکزی اصولگرایان خبری بود که از سوی بسیاری از روزنامه های کثیرالانتشار از جمله «همبستگی»، منعکس شد. این روزنامه در آخرین روز هفته از «اشتراک 70 درصدی لیست جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان» خبر داد و این در حالی بود که برخی از روزنامه های اصلاح طلب سعی در بزرگ نمایی اختلاف این دو جبهه داشتند. «فرهنگ آشتی» در همین راستا «جبهه پایداری را مبدأ گروه انحرافی» توصیف کرد و به نقل از «حسن بیادی» به عنوان دبیرکل جمعیت آبادگران جوان نوشت: «همیشه علامت به علاوه، نشانه وحدت نیست بلکه در جاهایی نشانه تفرقه است.»

 

«آرمان» روابط عمومی هم از جبهه پایداری به عنوان قطب دوم انتخابات یاد کرد و نوشت: «البته عدم امکان وحدت نکته ای بود که همه فعالان سیاسی جناح راست به آن اذعان داشتند ولی ترجیح دادند آن را پس از یک دوره نزاع رسانه ای بیان کنند تا شاید به این وسیله بتوانند فضایی دو قطبی را بر انتخابات حاکم سازند.»در این میان روزنامه «تهران امروز» که منتقد جبهه پایداری است، تحت عنوان «خدمات جبهه پایداری به جریان انحرافی» می نویسد: «مواضع برخی اعضای جبهه پایداری در خصوص موضوع اختلاس و سکوت آنها در نهایت به نفع جریان انحرافی تمام می شود. هر چند هدف و نیتی هم در این بین وجود نداشته باشد، اما آنکه در این قضایا سود می برد بی شک جریان انحرافی است.»فعالیت های اصولگرایان در حالی آشکار و رسمی دنبال می شود که اصلاح طلبان به منظور امتیازگیری سعی می کنند تا همچنان در بوق تردید دمیده و فعالیت های انتخاباتی خود را با کمترین پوشش رسانه ای انجام دهند.

در همین راستا تعدادی از روزنامه های وابسته به تجدیدنظرطلبان در نخستین روز کاری هفته «تشکیل گروه 7+1 اصلاح طلبان» را از قول هادی خامنه ای تکذیب کرده و روزنامه «اسرار» به نقل از داریوش قنبری «اصلاح طلبان هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده اند.» را یک روز بعد(4/7) تیتر کرد. این در حالی است که همبستگی فردای همین روز(5/7) از قول وی به عنوان سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) می نویسد: «اصلاح طلبان می خواهند به شکل متحد در انتخابات حضور یابند.»

 

«آرمان» هم در همین روز در یادداشتی به قلم داریوش قنبری نوشت: «اصلاح طلبان مجلس هماهنگ با جبهه اصلاحات حرکت خواهند کرد.»تلاش برای لاپوشانی اختلافات داخل این جریان در شرایطی صورت می گیرد که به نوشته «جوان» سیدمحمد خاتمی می گوید به جای امید به اتحاد اصلاح طلبان، به اختلاف اصولگرایان دلبسته است.امید به تشتت در جبهه اصولگرایان تا جایی برای جریان اصلاحات اهمیت دارد که می توان گفت بخش مهمی از تردیدآفرینی برای ورود علنی به عرصه رقابت ها ناشی از تأثیر مثبت اعلام حضور قطعی اصلاحاتی ها بر وحدت اصولگرایان است.

انعکاس گسترده هرگونه اظهارنظر چهره های اصولگرا در همین رابطه قابل ارزیابی است.چنانچه وقتی محمدجواد لاریجانی می گوید «اصلاح طلبان لیاقت حضور در انتخابات را ندارند» از سوی روزنامه های تجدیدنظر طلب دوشنبه (4/7) با حروف درشتی منعکس می شود و یک روز بعد نیز اظهارنظر حسن بیادی به تیتر اول برخی از همین روزنامه ها در می آید که گفته است: «حضور اصلاح طلبان عین دموکراسی است.»در همین روز روزنامه های «شرق» و «ابرار» و ... با حروف درشتی به نقل از «علی مطهری» می نویسند: «همه اصلاح طلبان خطرناک رد صلاحیت می شوند» و در همین حال روزنامه های دیگری نظیر «اسرار» از قول وی می نویسند: «اصلاح طلب خطرناکی در انتخابات وجود ندارد.» این تاکتیک خبری در حالی صورت می گیرد که اخبار همین روزنامه حاکی از عزم جزم اصلاحاتیون برای حضور در عرصه رقابت هاست. چنانچه «اسرار» (5/7) از انتخاب «موسوی تبریزی» به عنوان رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد و در روز آخر هفته اظهارات «غریبانی» در خصوص آخرین تصمیمات جبهه اصلاحات برای برگزاری همایش را تشریح کرد.

 

بازی دوگانه تجدیدنظرطلبان در انتخابات آتی در شرایطی صورت می گیرد که روزنامه «سیاست روز» (04/7) تیتر اول خود را به «معادله حضور اصلاح طلبان در صحنه انتخابات» اختصاص داد و با اشاره به بی سابقه بودن این نوع تردید در ورود یک جریان سیاسی به انتخابات، درباره علل این رفتار اصلاحاتی می نویسد: «اصلاح طلبان این نکته را به خوبی دریافته اند که رأی بدون توانایی اثرگذاری مثل چک بی محل نه گرهی از گره های آنها را می گشاید و نه تفاوتی با کاغذ باطله دارد. به همین خاطر درصدد افزایش قدرت تأثیرگذاری سیاسی خود با تمسک به گرفتن امتیازهایی از جریان های اصولگرای حاکمند؛ امتیازهایی که با عنوان شروط شرکت در انتخابات مطرح و مشهود شده اند.»خبر پر حجم انتخاباتی دیگر مطبوعات به تکذیبه ورود آقای هاشمی اختصاص داشت که با انعکاس وسیع روزنامه های «اعتماد»، «شرق»، «اسرار» و «ابتکار» دوشنبه (4/7)صورت گرفت تا به تاکتیک چراغ خاموش کارگزاران کمک کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صبا ( یکشنبه 90/7/10 :: ساعت 11:25 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یادمان باشد
آیه الکرسی
رهبری
چند حدیث زیبا در مورد دوست
حدیث قدسی
بعضی از همینها....
سوالاتی تلخ از مردی با عبای شکلاتی
فهرست سوالات روز خواستگاری
اشاره به بی عقلی منافقان در قرآن
فضیلت نماز شب
داستان زیبا و تاثیرگذار یک بار اعتماد جوانی گناهکار به حضرت زهرا
خداوند بی نیاز از سعی ماست
جنگ سایبری چیست؟
هدف گرفتن رهبری، برنامه چندساله فتنهگران/ سلسه نامههای سرگشاده ا
زندگینامه حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای
[همه عناوین(140)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 14
>> مجموع بازدیدها: 148443
» درباره من

صبا
مدیر وبلاگ : صبا[142]
نویسندگان وبلاگ :
سفیر1
سفیر1[0]


» فهرست موضوعی یادداشت ها
اجتماعی - اخبار[11] . مذهب[9] . رهبری[9] . ایران[5] . حضرت مهدی (عج)[5] . داستان[3] . انتخابات[3] . فتنه[3] . مشایی[3] . مقام معظم رهبری[2] . حضرت مهدى (عج)[2] . ظهور[2] . روسیه[2] . سخنان[2] . سند[2] . غدیر[2] . گمنام[2] . نامه[2] . 9 دی[2] . اختلاس[2] . داستان من[2] . پژاک[2] . پیامک . پیرامون . تسلیم . تعارض . تعجیل . تونس . جاسوسی . جنگ . جهان عرب . جونقان . حاکمان . حدیث . حزب اللهی . حسین . حضرت . حضرت زهرا (س) . حضرت علی علیه السلام . داستان من و . دشمنان . دعای فرج . دفاع . دیدار مخفیانه . راز . رانت . رحیم‌پور ازغدی . رزمنده . رفتار شناسی . رفیق . رمز محبوبیت در کلام . رهبر . رهبرى . داستان انتخابات . داستان انتخابات . داستان خیانت . حکومت . خاتمی . خاله . خرمشهر . اروپا . از زبان . ازدواج . استثنای . اسلامی . اعلام خبر . امام زمان(عج) . امام علی . امام علی(علیه السلام ) . امام مهدى . امام(ره) . امر به معروف . آرمین . آزادی . آقاتهرانی . آمریکا . آیت‌الله بهجت . آیت‌الله نوری همدانی . اتل . انتظار . انقلاب . انقلاب‌ . اوباما از قطعنامه . "جو بایدن" . : جریان سبز . «آقا» . 3 هزار میلیارد . با اندیشه‌های . بازتاب پرتاب . بازگشت . بازم مشایی . بحرین . بحرین ب . برخورد . برنامه ریزى . برنامه‌ هسته‌ای . بزرگترین . بنر . به . به روایت . بیانات مقام معظم رهبری . نبرد . نسل‌سومی . نماز . نماز جمعه . نماز شب . نیاز . نیویورک . هدف . هشدار صریح . همگانی . و . وصیت . وظیفه‌ . یا . یا زهرا . یمن . یهودیان . لاریجانی . مادر . مالی . ماهواره . ماهواره رصد . مباحث آن . متل . متن کامل . مجلس . مدیرکل آژانس . غذاها . غیرت . فائزه هاشمی . فاطمیه . مردم . مسیر کمال . احمدی نژاد . احمدی‌نژاد . سیدحسن مصطفوی . شکایت . شهادت . شهدا . شهید . صهیونیست . ضدایرانی در جلسه . طنز . سعودی . سعودی‌ها . سلاح . سمگا . زمینه ساز ظهور . زیارت عاشورا . سئوال . سپاه . عجل الله تعالى فرجه الشریف . عصبی . عقب‌نشینی . عکس . علیه السلام . عناصر اصلى . عوامل . عید قربان . فرهنگ . فساد . فضیلت . فعالیت 3 هزار شبکه تلویزیونی علیه ایران . فلسطین . فلسفه خواندن سوره حمد و توحید برای مردگان . فیس بوک . قیام . کاخ سفید . کمیسیون اصل 90 . گزیده . مقاومت . مهدی (عج) . مهم . موسوی . ناگفته‌هایی . نامزده . معضلات فرهنگی . معظم . مقابله . مقابله به‌مثل . مقام .
» آرشیو مطالب
مذهبی
اخبار اجتماعی سیاسی
رهبری

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
هم نفس
سفیر دوستی
جــــــــــــــــوک نـــــــت
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
سیاه مشق های میم.صاد
محمد قدرتی
مهاجر
شهید شلمچه
فالوده یزدی
گروه اینترنتی جرقه داتکو
سکوت پرسروصدا
صل الله علی الباکین علی الحسین
عشق نامه
احساس ابری
**قافله نت**
دهاتی
هارمونی
یکی بود هنوزهم هست
تنهایی من

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان
















» طراح قالب