سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آبرویت نریخته ماند تا خواهش آن را بچکاند ، پس بنگر که آن را نزد که مى‏ریزى . [نهج البلاغه]
صبا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ناگفتههایی از نامه آیتالله بهجت به آقاتهرانی

در همایش جبهه پایداری استان فارس مطرح شد؛
ناگفته‌هایی از نامه آیت‌الله بهجت به آقاتهرانی و دیدار اعضای فراکسیون انقلاب مجلس با مقام معظم رهبری

در همایش جبهه پایداری استان فارس مطرح شد؛
ناگفته‌هایی از نامه آیت‌الله بهجت به آقاتهرانی و دیدار اعضای فراکسیون انقلاب مجلس با مقام معظم رهبری

 

گروه استان‌ها- فارس: همایش‌های استانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی که هفته گذشته با گردهمایی در مشهد مقدس آغاز شده بود، در دومین ایستگاه به استان فارس رسید و در حالی که در همایش مشهد، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان سخنران اصلی بود، در شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی به‌عنوان سخنران اصلی ناگفته‌هایی از نامه آیت‌الله بهجت درباره نمایندگی مجلس و دیدار اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری بیان کرد.

در ادامه این همایش نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور حجت‌الاسلام آقاتهرانی، دکتر لنکرانی و دکتر زارعی برگزار شد. همچنین لنکرانی به‌عنوان دبیر جبهه پایداری استان فارس معرفی شد.

به گزارش رجانیوز، آقاتهرانی در بخش اول سخنان خود به توحید و مراتب آن پرداخت و این موضوع  را یکی از ضروری‌ترین مباحثی که باید مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد.

وی در این بخش توحید در ربوبیت را یکی از مراتب توحید و ولایت را یکی از زیرمجموعه های توحید در ربوبیت دانست و در تعریف ولایت گفت: ولایت یعنی اینکه تدبیر موجود ذی شعور با خداست.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه به روایت امام صادق(ع) در تبیین مسئله ولایت اشاره کرد و گفت:  یکی از اصحاب امام صادق علیه‏السلام به نام عمربن حنظله مى‏گوید درباره دو نفر از شیعیان که میان آنان در مورد وام یا میراث نزاع درگرفته بود و قضاوت را نزد حاکم ستمگر برده و از داوران وى درخواست حکم کرده بودند، سؤال‏کردم که آیا چنین کارى رواست. حضرت فرمودند: «من تحاکم الیهم فى حق أو باطلق فانّما تحاکم الى الطاغوت و ما یحکم له فانّما یأخذ سحتا و ان کان حقا ثابتا له لأنّه اخذه بحکم الطّاغوت و ما امروالله ان یکفر به قال‏الله تعالى "یریدون ان یتحاکم الى الطّاغوت و قد أمروا ان یکفروا به" قلت فکیف یصنعان؟، قال: ینظران من کان منکم قد روى حدیثنا و نظر فى حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا فلیرضو به حکما فانّى قد جعلته علیکم حاکما، فاذا حکم بحکمنا فلم یقبل منه فانّما استخفّ بحکم اللّه و علینا ردّ و الرّادّ علینا الراد على اللّه فهو بحد الشّرک باللّه».

هرکس در مورد حق یا باطلى قضاوت را نزد آنان (حاکم ستمگر) ببرد، یقینا داورى را نزد طاغوت برده است و چیزى را که حاکم به نفع وى داورى مى‏کند، هر چند حق مسلّم او باشد، اگر بگیرد حرام است زیرا آن را به حکم طاغوت گرفته و خدا فرمان داده است که مردم به طاغوت کفر ورزند، سؤال کردم پس چه کنند؟ حضرت فرمود: ببینند از میان شما هر کس حدیث ما را روایت کرده و در حلال و حرام ما نظر کرده و احکام ما را شناخته است، باید به داورى او راضى شوند، زیرا من او را حاکم شما قرارداده‏ام، پس اگر او با استناد به احکام ما حکم کند و از او پذیرفته نشود، همانا حکم خداى متعال نادیده گرفته شده و ما را رد کند خدا را رد کرده است و کسى که حکم ما را رد کرده و [گناه این عمل] در حد شرک به خداى متعال است.

رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس در ادامه با یادآوری سخنانی از امام(ره) به تببین جایگاه ولایت فقیه پرداخت.

بخش دوم سخنان عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی به چرایی و فرایند تشکیل این جبهه اختصاص داشت که متن کامل این بخش از سخنان حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی در ادامه آمده است:

رفتار برخی از اصولگرایان طوری است که مشارکتی‌ها هم به  آنها رأی می‌دهند

در زمان فتنه در مجلس از یک موضوع بسیار رنج می‌بردیم، برخی دوستانی که مدعی اصولگرایی هستند، در اوج فتنه‌گری فتنه‌گران با مواضع خود گاهی به نعل می زدند، گاهی به میخ؛ خودشان هم البته در مصاحبه‌هایشان تایید می‌کنند و می گویند اگر ما نبودیم، مجلس دو دسته و اوضاع خراب می شد، ما بودیم که مجلس را نگه داشتیم. اتفاقا راست هم می گویند چون رفتارشان طوری بود که مشارکتی ها هم به آنها رأی می‌دهند!

این دو دوزه بازی کردن ها در حالی بود که آقا مداوم بر شفاف سخن گفتن تاکید می کردند. طبیعی است وقتی شفاف سخن بگوییم عده ای ما را طرد کرده و کنار می‌گذارند.

آرام آرام یک جلساتی در مجلس گذاشتیم و در نهایت دوستان فراکسیون انقلاب اسلامی راه‌اندازی و نوشته ای جهت کسب تکلیف تقدیم رهبر معظم انقلاب شد. تلاش هم بر این بود که این نوشته حتما به دست مبارک ایشان برسد تا هرچه نظر مبارک معظم له است، به آن عمل شود.

آقا پیام دادند که این نوشته مبهم است و امر به توضیح بیشتر کردند دوستان چند پاراگراف اضافه و ارسال کردند دوباره پیام رسید که این متن نیز گویا نیست و بعد آقا فرمودند که برای ارائه توضیح بیشتر به محضرشان شرف‌یاب شویم.

زمان دیدار روز دوشنبه ساعت 10 صبح  تعیین شد که ایام شهادت امام سجاد(ع) هم بود. همراه با حدود 20 تا 30 نفر از نمایندگان به خدمت ایشان رسیدیم. پیش از این دیدار بنا بر این شد تا هرکدام از دوستان نکات مورد نظر خود را یادداشت کنند و شب قبل از این دیدار این نکات در قالب یک متن 12 صفحه ای جمع‌بندی شد تا در دیدار با آقا قرائت شود.

برنامه ریزی دوستان بر این منوال بود که بنده در ابتدا چند دقیقه ای در خصوص امام سجاد(ع) سخن بگویم و بعد توضیح مختصری از خواسته جمعی دوستان ارائه شود تا فضا برای قرائت آن متن آماده شود.

تعریف از خود کردن کار خوبی نیست اما در محضر آقا صحبت خیلی خوبی در خصوص امام سجاد(ع) مطرح کردم؛ بحثی کردم که خودم بلد نبودم! موضوع  این بحث حدود شش، هفت دقیقه ای نقش امام سجاد(ع) در بین اهل بیت(ع) بود و اینکه امام سجاد(ع) در زمان خود خیلی نرم افزاری عمل کرده و برنامه ایشان برای امروز ما برنامه بسیار مناسبی است که حضرت آقا نیز مورد لطف قرار دادند و بیان کردند که درباره امام سجاد(ع) اینگونه تا به‌حال نشنیده بودند.

بعد هم توضیح دادم که دوستان حاضر درجلسه برای این آمده اند که فقط این نکته را بگویند که "آقا ما هستیم. شما اگر صلاح می دانید روی ما حساب کنید"، در ادامه هم نوشته آیت الله بهجت را توضیح دادم. ماجرای نوشته آیت الله بهجت هم از این قرار است که بنده واقعا علاقه ای به شرکت در انتخابات مجلس نداشتم با اساتید محترم مشورت زیادی کردم اما به نتیجه ای نرسیدم بنا شد که از آیت الله بهجت مشورت بگیرم که ایشان چند سطری برای من نوشتند که خیلی عجیب است.

پیش گویی آیت‌الله بهجت که محقق شد

آیت الله بهجت همان ابتدای نوشته خود تاکید کردند که اگر می دانی به گناه می افتی، ورود شما به مجلس حرام است. بعد هم می فرمایند ولی به مجلس بروید اما تلاش نکنید اول باشید، همیشه خودتان را دوم قرار دهید، به این دلیل که اگر زمینه عقب نشینی فراهم شد، بتوانید عقب نشینی کنید. جالب بود وقتی این سطور را برای آیت الله مصباح خواندم، ایشان فرمودند که صبر کن چند ماه دیگر در انتخابات دوم می‌شوی! آیت الله بهجت غیب می گوید و البته همین طور هم شد، بنده علی رغم اینکه اصلا احتمال نمی دادم اما در تهران بعد از آقای حدادعادل با آن همه سابقه و فعالیت دوم شدم.

آیت‌الله بهجت شأن نمایندگان را دانستن و عمل به خواسته های زعیم می دانست

اما در نوشته آیت الله بهجت یک نکته بسیار برجسته وجود داشت. ایشان تاکید کردند که در مجلس، وظیفه شما این است که خواسته های زعیم را بدانی و دقیقا به خواسته های او عمل کنی والسلام. منظور آیت الله بهجت هم از زعیم حضرت آقا است. ایشان شأن رفتن ما به مجلس را تحقق خواسته های آقا برشمردند نه چیز دیگر.

از منظر شیعه، فقط ولی فقیه حق مصلحت اندیشی را دارد که به آن "مصالح مرسله" می‌گویند. در فقه ما جایگاه مصالح مرسله به دست ولایت فقیه است نه کس دیگر. ما باید به مُرّ احکام و قوانین عمل کنیم و اگر بنا باشد تغییری انجام شود، باید از سوی مقام ولایت باشد؛ مثلا باید دست دزد بریده شود، هر کس که می خواهد باشد، مگر آنکه مقام ولایت منع کند.

بنده همین مطلب آیت الله بهجت را خدمت آقا عرض کردم که آمده ام به مجلس تا خواسته زعیم را محقق کنم و در این زمینه خواهم ایستاد. احساس می کنم که بقیه دوستان هم حرف‌شان همین بود.

بعد هم آن متن 12 صفحه ای خوانده شد که در آن انتقادهایی از وضع مجلس و هیات رئیسه و اشکالاتی که در مجلس است و همچنین کارهایی که در مجلس لازم است، انجام شود مطرح شد تا در صورت صلاح‌دید راهکاری از سوی آقا بیان شود. صفحه آخر این مقاله هم در رابطه با همراهان رییس جمهور بود که دوستان نسبت با این جریان احساس خطر می‌کردند.

آقا این نوشته را نوشته ای عادلانه، شجاعانه و بی پیرایه توصیف و نسبت به آن ابراز رضایت کردند. نکات دیگری هم فرمودند. البته ایشان تاکید کردند که شما آرمانی فکر می‌کنید، بدانید که آرمان‌ها به طور کامل محقق نمی شود اما باید پای آرمان‌ها ایستاد تا به آن رسید. آقا در سخنان‌شان به نکاتی هم راجع به فتنه اشاره کردند.

بر مبنای قرآن فتنه یکی از سنت‌های الهی است و بالاخره رخ می‌دهد؛ چه بخواهید و چه نخواهید. "احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا وهم لا یفتنون" آیا مردم خیال می کنند همین که بگویند ایمان آوردیم، ما می پذیریم و آنها به فتنه نمی افتند؟ قطعا مبتلا به فتنه می شوند. "و لقد فتنا الذین من قبلهم" قبلی‌ها هم به فتنه افتادند، شما هم مبتلا می‌شوید. "فلیعلمن الله الذین صدقوا و لیعلمن الکاذبین" تا معلوم شود چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ. این فتنه ها بالاخره ریزش دارد.

آقا در سخنان خود یک تحلیلی داشتند که این تحلیل مرا به وحشت انداخت. البته عین عبارت آقا در خاطرم نیست اما نقل به مضمون این است که ایشان با یادآوری فتنه سال 1378 اشاره کردند که این فتنه در عرض چند دقیقه تمام شد.

بنده یادم است که در آن زمان با هشدار مختصر فرمانده سپاه پاسداران وقت به وزیر کشور چند دقیقه ای موضوع جمع شد.

بعد آقا اشاره داشتند به فتنه اخیر که ده سال بعد از فتنه سال 78 روی داد که جمع شدن آن حدود یک سال به طول انجامید. در ادامه فرمودند که اگر 10 سال دیگر فتنه ای رخ بدهد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

خلاصه باید حواس‎مان باشد، وظیفه ما هم مشخص است همان نکته همیشگی رهبر انقلاب؛ بصیرت.

عبارت ایشان این بود که باید نورافکن بین آنها بیندازید. برای توضیح این مطلب آقا خاطره ای عرض می کنم. یک زمانی سقف خانه ما در قم ریخت و دست ما به خشت و گل بند شد. خانه ما در کوچه ای بن بست قرار داشت و تنها ما در آن کوچه بودیم. چهار چراغ در کوچه نصب کردم، بعد از چند روز دیدم که لامپ ها را شکسته اند. لامپ ها را عوض کردم دوباره شکستند، به خانواده گفتم بشارت می دهم که خانه ما را دزد می زند! چرا که شکستن این لامپ ها به کرات نمی تواند کار بچه ها باشد، این کار کسی است که روشنایی مزاحمش است و می خواهد در تاریکی به کارش برسد. جالب است که چند روز بعد خانه ما را دزد زد!

اگر دیدید که چراغ ها را می شکنند، بدانید که قصد سویی در سر دارند و حتما در تاریکی می آیند.

بعد از پایان این جلسه، دوستان احساس مسئولیت بیشتری کردند تا در محور ولایت و با ولایتمداری حرکت کرده و پای آن بایستیم. به نظرم کار درستی انجام می دهیم ان‌شاءالله خدا توفیق دهد بتوانیم آن طور که شایسته و بایسته است، از ولایت حمایت کنیم.

دوستان حواس‌مان باشد خدای نکرده اگر مشکلی پیش بیاید، بی شک ولایت‌مداران برنده خواهند شد و آنها که فقط شعار می دهند اما در عمل کارهای دیگری انجام می دهند، درمانده خواهند شد.

 

کد خبر:103241 -



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صبا ( شنبه 90/7/9 :: ساعت 1:14 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یادمان باشد
آیه الکرسی
رهبری
چند حدیث زیبا در مورد دوست
حدیث قدسی
بعضی از همینها....
سوالاتی تلخ از مردی با عبای شکلاتی
فهرست سوالات روز خواستگاری
اشاره به بی عقلی منافقان در قرآن
فضیلت نماز شب
داستان زیبا و تاثیرگذار یک بار اعتماد جوانی گناهکار به حضرت زهرا
خداوند بی نیاز از سعی ماست
جنگ سایبری چیست؟
هدف گرفتن رهبری، برنامه چندساله فتنهگران/ سلسه نامههای سرگشاده ا
زندگینامه حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای
[همه عناوین(140)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 17
>> بازدید دیروز: 19
>> مجموع بازدیدها: 148187
» درباره من

صبا
مدیر وبلاگ : صبا[142]
نویسندگان وبلاگ :
سفیر1
سفیر1[0]


» فهرست موضوعی یادداشت ها
اجتماعی - اخبار[11] . مذهب[9] . رهبری[9] . ایران[5] . حضرت مهدی (عج)[5] . داستان[3] . انتخابات[3] . فتنه[3] . مشایی[3] . مقام معظم رهبری[2] . حضرت مهدى (عج)[2] . ظهور[2] . روسیه[2] . سخنان[2] . سند[2] . غدیر[2] . گمنام[2] . نامه[2] . 9 دی[2] . اختلاس[2] . داستان من[2] . پژاک[2] . پیامک . پیرامون . تسلیم . تعارض . تعجیل . تونس . جاسوسی . جنگ . جهان عرب . جونقان . حاکمان . حدیث . حزب اللهی . حسین . حضرت . حضرت زهرا (س) . حضرت علی علیه السلام . داستان من و . دشمنان . دعای فرج . دفاع . دیدار مخفیانه . راز . رانت . رحیم‌پور ازغدی . رزمنده . رفتار شناسی . رفیق . رمز محبوبیت در کلام . رهبر . رهبرى . داستان انتخابات . داستان انتخابات . داستان خیانت . حکومت . خاتمی . خاله . خرمشهر . اروپا . از زبان . ازدواج . استثنای . اسلامی . اعلام خبر . امام زمان(عج) . امام علی . امام علی(علیه السلام ) . امام مهدى . امام(ره) . امر به معروف . آرمین . آزادی . آقاتهرانی . آمریکا . آیت‌الله بهجت . آیت‌الله نوری همدانی . اتل . انتظار . انقلاب . انقلاب‌ . اوباما از قطعنامه . "جو بایدن" . : جریان سبز . «آقا» . 3 هزار میلیارد . با اندیشه‌های . بازتاب پرتاب . بازگشت . بازم مشایی . بحرین . بحرین ب . برخورد . برنامه ریزى . برنامه‌ هسته‌ای . بزرگترین . بنر . به . به روایت . بیانات مقام معظم رهبری . نبرد . نسل‌سومی . نماز . نماز جمعه . نماز شب . نیاز . نیویورک . هدف . هشدار صریح . همگانی . و . وصیت . وظیفه‌ . یا . یا زهرا . یمن . یهودیان . لاریجانی . مادر . مالی . ماهواره . ماهواره رصد . مباحث آن . متل . متن کامل . مجلس . مدیرکل آژانس . غذاها . غیرت . فائزه هاشمی . فاطمیه . مردم . مسیر کمال . احمدی نژاد . احمدی‌نژاد . سیدحسن مصطفوی . شکایت . شهادت . شهدا . شهید . صهیونیست . ضدایرانی در جلسه . طنز . سعودی . سعودی‌ها . سلاح . سمگا . زمینه ساز ظهور . زیارت عاشورا . سئوال . سپاه . عجل الله تعالى فرجه الشریف . عصبی . عقب‌نشینی . عکس . علیه السلام . عناصر اصلى . عوامل . عید قربان . فرهنگ . فساد . فضیلت . فعالیت 3 هزار شبکه تلویزیونی علیه ایران . فلسطین . فلسفه خواندن سوره حمد و توحید برای مردگان . فیس بوک . قیام . کاخ سفید . کمیسیون اصل 90 . گزیده . مقاومت . مهدی (عج) . مهم . موسوی . ناگفته‌هایی . نامزده . معضلات فرهنگی . معظم . مقابله . مقابله به‌مثل . مقام .
» آرشیو مطالب
مذهبی
اخبار اجتماعی سیاسی
رهبری

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
هم نفس
سفیر دوستی
جــــــــــــــــوک نـــــــت
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
سیاه مشق های میم.صاد
محمد قدرتی
مهاجر
شهید شلمچه
فالوده یزدی
گروه اینترنتی جرقه داتکو
سکوت پرسروصدا
صل الله علی الباکین علی الحسین
عشق نامه
احساس ابری
**قافله نت**
دهاتی
هارمونی
یکی بود هنوزهم هست
تنهایی من

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان
















» طراح قالب