سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای آن که با رازگویی طولانی اش، همدم عارفان گشت و لباس دوستی اش را بر تن ترسیدگان پوشاند ! [امام سجّاد علیه السلام ـ در نیایشش ـ]
صبا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» شبکه های اجتماعی و سیاست یک بام و دو هوای غرب/علی حیدری

رژیم صهیونیستی نیز از خطرات سایت آمریکایی فیس بوک در امان نمانده و آن را یکی از اصلی ترین راه های ارتباط و هماهنگی برای اعتراض و تظاهرات مردم علیه خود می بیند و جالب تر این که در پی مشکلات اقتصادی در آمریکا، یک جنبش اعتراضی اخیرا از طریق همین شبکه‌های اجتماعی 17 سپتامبر سال جاری میلادی (26 شهریور) را روز خشم در آمریکا اعلام کرده است.

ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پس از آن شاید اولین باری بود که خیلی ها نام «فیس بوک»، «توئیتر» و برخی شبکه های اجتماعی را می شنیدند. چرا که در هفته‌های منتهی به انتخابات و اتفاقات بعدی، شاهد هجمه وسیع تبلیغاتی و روانی از سوی این شبکه ها بودیم.

«فیس بوک» سایتی است که با هدف ایجاد شبکه ای اجتماعی و محیطی برای تبادل اطلاعات میان دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا راه اندازی شد. امّا پس از گذشت زمانی اندک، به شبکه ای میان دانشجویان سراسر آمریکا تبدیل شد و کم کم از مرز های ایلات متحده عبور کرد و جهانی شد که در حال حاضر با حدود 600 میلیون کاربر و بیش از 2میلیارد دلار در آمد، گسترده ترین و بزرگ ترین شبکه اجتماعی دنیا می باشد و بیش از 70درصد کاربران آن غیر آمریکایی هستند.

این سایت در هفته های بعد از انتخابات، از یک سو؛ نقش اساسی در آموزش حملات اینترنتی به سایت‌های ایرانی به خصوص سایت‌های مخالف آمریکا را داشت و از سوی دیگر؛ صفحات زیادی را در اختیار اپوزیسیون قرار می داد. آشوب طلبان با استفاده از فیس بوک و دادن پیغام و اخبار تجمعات به سایر اعضا و به اشتراک گذاشتن فیلم ها و عکس های اغتشاشات توانستند از این شبکه اجتماعی برای گرم تر کردن تنور فتنه حداکثر استفاده را ببرند و در واقع تنها پس از گذشت چند روز از آغاز اغتشاشات، فیس بوک به یکی از بزرگ ترین و تأثیرگذار ترین ابزار فتنه بدل شد. در کنار فیس بوک، سایت دیگری که در خدمت معاندان نظام قرار داشت، «توئیتر» بود که به صورت جدی در صدد تهییج جوانان برای تداوم اغتشاشات بود. این شبکه ها مورد حمایت و پشتیبانی ویژه دولت های غربی بودند. بطوریکه در همان زمان شاهد فشار دستگاه حکومتی آمریکا بر توئیتر بودیم که حتی تعمیرات ماهیانه خود را انجام ندهد تا اینکه ارتباط آشوبگران لحظه‌ای قطع نشود.

نکته جالب توجه این است که گزارش‌های بسیاری از بنگاه‌های اطلاع رسانی غربی حاکی از استفاده جدی اوباما و همراهانش از این سایت‌های اینترنتی برای جذب و هدایت آراء مردم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که به طور جدی از طریق بانک اطلاعاتی توئیتر برای ارتباط گیری با افراد بهره برداری کرده اند. این در حالی است که بسیاری معتقدند این شبکه های اجتماعی با مشارکت دستگاههای جاسوسی آمریکا فعالیت می کنند و در واقع یکی از راههای جاسوسی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا هستند.

اما مسئله به این جا ختم نشده و ظاهرا شبکه های اجتماعی خط قرمزی ندارند و بستری که غربی ها تا دیروز از آن برای توطئه علیه ملت ها و کشورهای دیگر استفاده می کردند، اکنون گریبان خودشان را هم گرفته است. در هفته های اخیر که موج اعتراضات مردمی به اروپا رسیده و انگلیس روزهای پر التهابی را پشت سر می گذارد، این بار هم نقش سایت هایی چون فیس بوک و توئیتر در تشویق معترضان مطرح می شود و دولتمردان انگلیس، شبکه های اجتماعی را عامل اصلی کشاندن مردم به خیابانها می دانند. تا جایی که حتی اقدام به دستگیری و اعلام جرم علیه کسانی که از طریق شبکه های اجتماعی، معترضان را تشویق به ادامه حضور در خیابان ها می کنند، کرده اند.

اعتراضات اخیر ساکنان سرزمین های اشغالی علیه دولت هم از فیس بوک شروع شده است. یعنی رژیم صهیونیستی نیز از خطرات سایت آمریکایی فیس بوک در امان نمانده و آن را یکی از اصلی ترین راه های ارتباط و هماهنگی برای اعتراض و تظاهرات مردم علیه خود می بیند و جالب تر این که در پی مشکلات اقتصادی در آمریکا، یک جنبش اعتراضی اخیرا از طریق همین شبکه‌های اجتماعی 17 سپتامبر سال جاری میلادی (26 شهریور) را روز خشم در آمریکا اعلام کرده و در فراخوان خود آورده است که مردم معترض در آمریکا قصد دارند در این تاریخ به خیابان‌های واشنگتن و نیویورک آمده و «وال استریت»‌را که ساختمان بورس آمریکا در نیویورک است، اشغال کنند.اما به محض انتشار این فراخوان از طریق فیس بوک و توئیتر، دسترسی به این سایت ها در سراسر آمریکا مسدود شد.

این نوع مواجهه و برخورد با این شبکه ها از سوی دولتمردان غربی و اروپایی در حالی است که در اغتشاشات پس از انتخابات در ایران، مقامات غربی و رسانه هایی چون «BBC»،«CNN»،«VOA» و... برخورد با اغتشاگران را مقابله با آزادی بیان می دانستند و با دروغ پراکنی و جنجال رسانه ای همواره از نقض حقوق شهروندی و حقوق بشر در ایران سخن می گفتند!



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صبا ( یکشنبه 90/5/23 :: ساعت 7:34 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یادمان باشد
آیه الکرسی
رهبری
چند حدیث زیبا در مورد دوست
حدیث قدسی
بعضی از همینها....
سوالاتی تلخ از مردی با عبای شکلاتی
فهرست سوالات روز خواستگاری
اشاره به بی عقلی منافقان در قرآن
فضیلت نماز شب
داستان زیبا و تاثیرگذار یک بار اعتماد جوانی گناهکار به حضرت زهرا
خداوند بی نیاز از سعی ماست
جنگ سایبری چیست؟
هدف گرفتن رهبری، برنامه چندساله فتنهگران/ سلسه نامههای سرگشاده ا
زندگینامه حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای
[همه عناوین(140)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 29
>> مجموع بازدیدها: 148795
» درباره من

صبا
مدیر وبلاگ : صبا[142]
نویسندگان وبلاگ :
سفیر1
سفیر1[0]


» فهرست موضوعی یادداشت ها
اجتماعی - اخبار[11] . مذهب[9] . رهبری[9] . ایران[5] . حضرت مهدی (عج)[5] . داستان[3] . انتخابات[3] . فتنه[3] . مشایی[3] . مقام معظم رهبری[2] . حضرت مهدى (عج)[2] . ظهور[2] . روسیه[2] . سخنان[2] . سند[2] . غدیر[2] . گمنام[2] . نامه[2] . 9 دی[2] . اختلاس[2] . داستان من[2] . پژاک[2] . پیامک . پیرامون . تسلیم . تعارض . تعجیل . تونس . جاسوسی . جنگ . جهان عرب . جونقان . حاکمان . حدیث . حزب اللهی . حسین . حضرت . حضرت زهرا (س) . حضرت علی علیه السلام . داستان من و . دشمنان . دعای فرج . دفاع . دیدار مخفیانه . راز . رانت . رحیم‌پور ازغدی . رزمنده . رفتار شناسی . رفیق . رمز محبوبیت در کلام . رهبر . رهبرى . داستان انتخابات . داستان انتخابات . داستان خیانت . حکومت . خاتمی . خاله . خرمشهر . اروپا . از زبان . ازدواج . استثنای . اسلامی . اعلام خبر . امام زمان(عج) . امام علی . امام علی(علیه السلام ) . امام مهدى . امام(ره) . امر به معروف . آرمین . آزادی . آقاتهرانی . آمریکا . آیت‌الله بهجت . آیت‌الله نوری همدانی . اتل . انتظار . انقلاب . انقلاب‌ . اوباما از قطعنامه . "جو بایدن" . : جریان سبز . «آقا» . 3 هزار میلیارد . با اندیشه‌های . بازتاب پرتاب . بازگشت . بازم مشایی . بحرین . بحرین ب . برخورد . برنامه ریزى . برنامه‌ هسته‌ای . بزرگترین . بنر . به . به روایت . بیانات مقام معظم رهبری . نبرد . نسل‌سومی . نماز . نماز جمعه . نماز شب . نیاز . نیویورک . هدف . هشدار صریح . همگانی . و . وصیت . وظیفه‌ . یا . یا زهرا . یمن . یهودیان . لاریجانی . مادر . مالی . ماهواره . ماهواره رصد . مباحث آن . متل . متن کامل . مجلس . مدیرکل آژانس . غذاها . غیرت . فائزه هاشمی . فاطمیه . مردم . مسیر کمال . احمدی نژاد . احمدی‌نژاد . سیدحسن مصطفوی . شکایت . شهادت . شهدا . شهید . صهیونیست . ضدایرانی در جلسه . طنز . سعودی . سعودی‌ها . سلاح . سمگا . زمینه ساز ظهور . زیارت عاشورا . سئوال . سپاه . عجل الله تعالى فرجه الشریف . عصبی . عقب‌نشینی . عکس . علیه السلام . عناصر اصلى . عوامل . عید قربان . فرهنگ . فساد . فضیلت . فعالیت 3 هزار شبکه تلویزیونی علیه ایران . فلسطین . فلسفه خواندن سوره حمد و توحید برای مردگان . فیس بوک . قیام . کاخ سفید . کمیسیون اصل 90 . گزیده . مقاومت . مهدی (عج) . مهم . موسوی . ناگفته‌هایی . نامزده . معضلات فرهنگی . معظم . مقابله . مقابله به‌مثل . مقام .
» آرشیو مطالب
مذهبی
اخبار اجتماعی سیاسی
رهبری

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
هم نفس
سفیر دوستی
جــــــــــــــــوک نـــــــت
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
سیاه مشق های میم.صاد
محمد قدرتی
مهاجر
شهید شلمچه
فالوده یزدی
گروه اینترنتی جرقه داتکو
سکوت پرسروصدا
صل الله علی الباکین علی الحسین
عشق نامه
احساس ابری
**قافله نت**
دهاتی
هارمونی
یکی بود هنوزهم هست
تنهایی من

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان
















» طراح قالب