سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا پس از سرکشى روى به ما نهد ، چون ماده شتر بدخو که به بچه خود مهربان بود ، سپس این آیه را خواند « و مى‏خواهیم بر آنان که مردم ناتوانشان شمرده‏اند منّت نهیم و آنان را امامان و وارثان گردانیم . » [نهج البلاغه]
صبا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» هشدار صریح احمدینژاد به روسیه و اروپا: مقابله بهمثل میکنیم

هشدار صریح احمدی‌نژاد به روسیه و اروپا: مقابله به‌مثل می‌کنیم

احمدی‌نژاد در خصوص سناریوی آمریکا علیه ایران ابراز داشت: بخشی از روسیه و کشورهای اروپایی را با خود هماهنگ کرده‌اند و برخی در داخل دنباله‌رو آنها هستند که در آینده ابعاد بیشتری از این سناریو را خواهند گفت، خداوند سناریوی آنها را برای ما از جایی که آنها فکر آن را نمی‌کردند، لو داد که در همین راستا می‌خواهند سر و صدا کرده و بگویند ایران می‌خواهد بمب بسازد در حالی که آنها هم دروغگو، ترسو و فریب‌کار هستند.

به گزارش رجانیوز، وی هدایای ملت ایران را به بشریت را بی‌شمار و شگفت‌انگیز دانست و اظهار داشت: ‌در دوره‌ای که خیلی در توحش زندگی می‌کردند ملت ایران در اوج تمدن انسانی بود.

رئیس جمهور ادامه داد: ملت ایران در دوره‌ای بخش وسیعی از جهان را مدیریت کرد که در آن زمان 42 ملیت که با رضایتمندی و داوطلبانه تحت مدیریت فرهنگی و انسانی ایران زمین بودند، شرق و غرب این نگاه فرهنگی و ارزش‌های انسانی چندین هزار کیلومتر از هم فاصله داشت اما ارزش‌های حاکم بر این سرزمین که منطبق بر خصلت‌های پاک خدایی است همه انسان‌ها را به هم گره زد و آثاری را آفرید که همین امروز هم افتخار بشریت است.

فارس گزارش داد: احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر بنا باشد فقط فهرست عناوین دستاوردهای فرهنگی، علمی و تمدنی ایرانیان در طول تاریخ را از رو بخوانیم حداقل 24 ساعت پیوسته وقت می‌خواهد، تصریح کرد: امروز وقتی به تاریخ ایران و دیگران که مدعی هستند نگاه کنیم می‌بینیم که آنها در برابر ملت ایران هیچ درخششی ندارند. آنها که اساس تأسیس‌شان به کشتار وسیع ملت‌های بومی یک سرزمین و به بردگی کشیدن صدها میلیون انسان بی‌گناه و همچنین غارت گسترده ثروت ملت‌ها بوده است چه می‌خواهند بگویند؟

وی یادآور شد: فرهنگی که آنها عرضه کرده‌اند فرهنگ خودخواهی، غرور و آدمکشی است اینها در برابر فرهنگ ملت بزرگ ایران چیزی برای گفتن ندارند.

رئیس جمهور با طرح سؤالی مبنی بر اینکه این همه آثار افتخار آمیزی که در طول تاریخ ایجاد شده حاصل چه چیزی است، گفت: برخلاف تبلیغات استعمار پیر در 200 سال اخیر و بعد هم دنباله‌های آن که سعی کردند اینگونه جلوه دهند که ملت ایران ملت راحت طلب و تن پرور بوده‌اند باید پرسید که آیا این همه آثار افتخار امیز با راحت طلبی و تن پروری به دست می‌آید؟

احمدی نژاد ادامه داد: چطور ممکن است سرزمینی با وسعت چند ده میلیون کیلومتری را مدیریت عالی کرد بعد در معماری، هنر، شهرسازی، قواعد انسانی حاکمیت، علم، نجوم، فلسفه و پزشکی بالاترین و دقیق‌ترین حرف را زد.

وی با اشاره به اینکه اگر فقط صنایع دستی ایران را به میدان بگذاریم هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند با آن برابری کند، خاطرنشان کرد: اینکه از ایران می‌گوییم به معنی نژاد پرستی و نگاه ناسیونالیستی نیست. ایرانیان هیچ‌گاه نگاه ناسیونالیستی و عمومی و طایفه‌ای بر سرزمین ایران نداشته‌اند و ایران همیشه متعلق به همه بشریت بوده و تحولات آن بشریت را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: این تمدن درخشان ایران که سیر کمالی آن 200 سال اخیر از ناحیه استعمارگران با انقطاعی روبه‌رو شد موجب شد که ما خودمان را در تاریخ گم کنیم ولی امروز به لطف خداوند و حرکت عظیم ملت ایران دوباره خود را پیدا کرده‌ایم.

احمدی نژاد در خصوص عوامل ایجاد تمدن افتخار آمیز ایران نیز پرسید و ابراز داشت: اگر این عوامل را بشناسیم و آنها را احیا و جاری کنیم این تمدن مجددا قابل بازیابی در تراز امروز بشر است. ما می‌خواهیم بشر را به افق درخشان آینده ببریم.

وی ایمان را یکی از عوامل ایجاد تمدن افتخار‌آمیز ایران دانست و گفت: چیزی که به انسان اراده، همت و انگیزه می‌دهد ایمان است، در طول تاریخ ملت ایران ملت موحدی بوده است در حالیکه امروز نیز شاهدیم 3 میلیارد از جمعیت دنیا بت‌پرست هستند.

رئیس جمهور تأکید کرد: ایمان به خدا و یگانه پرستی ملت ایران به لحاظ دریافت‌های انسان در یک سطح بالاتری قرار داشته و این رمز شکوفایی و ماندگاری ملت ایران در طول تاریخ بوده است.

احمدی نژاد عامل دوم در ایجاد تمدن افتخار آمیز ایران را عشق و محبت برشمرد و گفت: عشق و محبت در جامعه و فرهنگ ایران همیشه حرف اول را زده است و ما شاهد هستیم وقتی در گوشه‌ای از ایران اتفاقی می‌افتد همه کمک می‌کنند بنابراین می‌بینیم که عشق و محبت شیرازه پیوستگی ملت ایران بوده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران به قدری عاشق دیگران بوده که همیشه خوبی‌هایش را با دیگران تقسیم کرده است، عنوان کرد: اگر عشق نباشد چطور ممکن است یک نفر عمر خود را بگذارد و اثری را ایجاد کند که این کار بدون عشق امکانپذیر نیست.

رئیس جمهور افزود: عشق به ایران در دل تک تک ایرانیان و در طول تاریخ شعله زده و این عشق به ایران یعنی عشق به همه خوبی‌ها.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود کار را عامل بعدی ایجاد تمدن افتخار آمیز ایران دانست و گفت: 3 هزار سال پیش ایرانی‌ها فهمیدند که برای استفاده از آب نیازمند یک شبکه‌ای که سازگار طبیعت باشد هستیم. از همین رو قنات را ایجاد کردند که همه اینها حاصل کار است.

وی به دستاوردهای عظیم علمی در ایران و معادلات ریاضی خیام که هنوز نیز حل نشده است، اشاره و خاطرنشان کرد: خیام چگونه این معادلات ریاضی را استنتاج می‌کرده است که باید گفت همه اینها با کار است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با عشق و ایمان بدون کار اتفاقی در کشور نمی‌افتد، اظهار داشت: همه افتخارات به خاطر کار است. امروز کارآفرینی نه تنها یک افتخار بلکه مجاهدت بزرگ است کسی که در گوشه‌ای از کشور موانع و سختی‌ها را با همت پشت سر گذاشته و مجموعه‌ای را ایجاد می‌کند تا کار آفریده شود این موضوع کمک به همه بشریت است.

احمدی نژاد یادآور شد: ایران امروز یک جغرافیا و یک‌نژاد در برابر سایر نژادها نیست بلکه یک پیام، راه، فرهنگ و افق روشن در برابر بشریت است.

وی ایران را عدالت‌طلبی، سرزندگی، حیات، ظلم‌ستیزی، برادری، عشق، محبت و راه نجات بشریت توصیف و عنوان کرد:‌ بشریت از ظلم‌ها، تحمیل‌ها و تحقیرها به تنگ آمده است. با حیله و نیرنگ ایرانی‌ها را از عرصه تمدن جهان کنار زدند که امروز می‌بینیم که چه تمدنی ایجاد کرده‌اند که در آن زن و مرد اروپایی آرامش، احترام، عزت، عشق و محبت ندارد.

رئیس جمهور ادامه داد: همه موجودیت بشر را این کشورها خرج خودخواهی، زیاده طلبی و توسعه طلبی‌های خودشان کردند.

احمدی‌نژاد با اشاره به وجود ثروت‌های فراوان در افریقا، آمریکای جنوبی، آسیا و همه دنیا، تصریح کرد: با وجود این همه ثروت ما شاهدیم که همه صاحبان این ثروت‌ها در چه وضعی هستند و غارتگران در چه وضعی زندگی می‌کنند آنها همه ملت‌ها را تحقیر کردند.

وی افزود: ملتی که 5 میلیون جمعیت داشت 200 سال قبل با ساختن کشتی به کشوری که 200 میلیون جمعیت داشت حمله نظامی کرده و آنها را به غارت بردند ولی باید گفت آنها امروز شکست خوردند و تنها نقطه امید ملت‌ها امروز حرکت ملت ایران است بنابراین ایران را باید مجددا برپا و به قله‌ها برسانیم که این باید با ایمان، عشق و کار باشد.


کارآفرینی نه تنها یک افتخار بلکه مجاهدتی بزرگ است


رئیس جمهور با بیان اینکه ایجاد و ساختن سخت ولی تخریب کردن آسان است، تصریح کرد: ایجاد کردن و ساختن فداکاری می‌خواهد که امروز در ملت ایران در اوج است، کسانی که در تاریخ ماندگار شدند فداکار بودند که کارآفرینان ما امروز در همین مسیر حرکت می‌کنند.

احمدی نژاد گفت: امروز از یک گردنه سنگین ساختن ایران عبور می‌کنیم و این کار با همت شما کارآفرینان خواهد شد. امروز پرافتخارترین اقدام و عمل اجتماعی ایجاد کار مثبت و سازنده و یک عبادت کم نظیر است.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه کدام عمل اجتماعی زیباترین و ارزشمندترین عمل از کارآفرینی است، اظهار داشت: از همه شما کارآفرینان تشکر کرده و دستتان را می‌بوسم. اما ما باید در یک حرکت رو به جلو به نقطه اوج برگردیم و یقین دارم که این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید ایران را به جلو برده و نیازهای مردم را نیز برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: باید به دنیا الگو دهیم که این کار شدنی است و باید به جایی برسیم که الگوی ایرانی به عنوان الگوی موفق در جهان ارائه شود که تردید ندارم به زودی با کار شما کارآفرینان این اتفاق خواهد افتاد.

احمدی نژاد ادامه داد: امروز تقاضای برای اندیشه، ابتکار و کالای ایرانی در دنیا روزافزون شده و به سرعت در حال گسترش است که همه باید در این راه کمک کنند.

رئیس‌جمهور در خصوص مسائل جهانی و ایران با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا قدرت‌های فاسد جهانی که بشریت را به پایین کشیده‌اند از دست ما عصبانی هستند، گفت: درست در اوج احساسات جهانی علیه رژیم صهیونیستی که کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه به مردم غزه را مورد حمله قرار داده بود علیه ایران قطعنامه صادر کرده‌اند. چرا اینگونه است؟

وی افزود: فیلم درست می‌کنند تا مردم آمریکا را از ایران بترسانند و می‌گویند ایران خطری برای امنیت جهانی است که خودشان درست کرده و باور می‌کنند. در حالی که ایران در طول تاریخ آزارش به کسی نرسیده و در 8 سال دفاع مقدس خود اینها پشت متجاوز بودند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنها از بیدار شدن روح تمدن‌ساز و فرهنگ‌آفرین ملت ایران به شدت نگران هستند و می‌دانند چه توانمندی در ایران خوابیده است و اگر بیدار شود همه آنها را کنار می‌زند،‌ اظهار داشت: آنها می‌دانند اگر ملت ایران فرصتی پیدا کند که به لطف خدا پیدا کرده همه دستاوردهای مادی آنها رنگ می‌بازد.

احمدی‌نژاد افزود: در شیمی، بیوتکنولوژی،‌ فضا، هسته‌ای و سایر علوم وقتی پیشرفت می‌کنیم یا حتی با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، آنها می‌گویند ایران خطر است بنابر این معلوم است که آنها از بیداری ملت ایران می‌ترسند.

وی با اشاره به صدور قطعنامه علیه ایران عنوان کرد: امروز چند تا از این کشورها از روی ضعف و ذلت دست به دست هم دادند و خیال می‌کنند با جنگ روانی و تحمیلی می‌توانند ملت ایران را به عقب‌نشینی و توقف وادار کنند.


دستی که به سوی ملت ایران دراز شود، آن را از بازو قطع می‌کنیم


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنها می‌دانند ما اهل جنگ و تجاوز نبوده و نیستیم و این را هم می‌دانند اگر دستی به سوی ملت ایران دراز شود، ملت ایران آن را از بازو قطع می‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آنها می‌دانند ملت ایران در گذشته هم سرزمین‌ها و قلب‌ها را با لشکرکشی فتح نکرده بلکه با تدبیر و سیاست قدرت‌های فاسد را به زیر کشیده است، تصریح کرد:‌ ما برای مقابله با آمریکا و دنباله‌های آن نیاز به جنگ نداریم بلکه تدبیر، فرهنگ و سیاست ایرانی آنها را به زیر می‌کشد و خودش می‌داند و جرات نمی‌کنند بگویند از همین رو مخفی‌کاری می‌کنند.

وی خطاب به کشورهای غربی با بیان اینکه دعوای ما با شما بر سر منطق و مدیریت بر جهان است،‌ گفت: ما قبول نداریم که جیب ملت‌ها را خالی کنیم چرا که در سال جاری میلادی شاهد کسری هزار و 408 میلیارد دلاری بودجه آمریکا هستیم و این به دلیل تسلط دلار بر بازار جهانی به معنای برداشت از جیب همه دنیا است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: آنها می‌دانند اگر روحیه فرهنگ‌آفرینی و تمدن‌ساز ملت ایران بیدار شود دیگر جایی برای غارت‌های گسترده مدرن باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد در خصوص سناریوی آمریکا علیه ایران ابراز داشت: بخشی از روسیه و کشورهای اروپایی را با خود هماهنگ کرده‌اند و برخی در داخل دنباله‌رو آنها هستند که در آینده ابعاد بیشتری از این سناریو را خواهند گفت، خداوند سناریوی آنها را برای ما از جایی که آنها فکر آن را نمی‌کردند، لو داد که در همین راستا می‌خواهند سر و صدا کرده و بگویند ایران می‌خواهد بمب بسازد در حالی که آنها هم دروغگو، ترسو و فریب‌کار هستند.

وی در ادامه سخنان خود در همین خصوص عنوان کرد: تصمیم دارند به برخی کشورهای خاورمیانه حمله نظامی کرده و بعد فلش‌ها را به سمت ما بگیرد که ایران می‌خواهد بمب بسازد، از همین رو باید گفت هدف همه طراحی‌ها و تحریم‌ها برخلاف ادعایشان جلوگیری از پیشرفت و ساختن ایران است.


پاسخ قاطع ایران به کشور مشارکت کننده در سناریوی آمریکا


رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به این کشورها گفت: ما اهل دعوا و تنش نبوده و از تحریم‌ها استقبال نمی‌کنیم بلکه اهل دوستی و منطق هستیم و هر کسی که با ایران دوستی کرد،‌ سودش را برد اما این کشورها باید بدانند این بداخلاقی‌هایشان جز بردن آبرویشان نتیجه‌ دیگری نخواهد داشت و هر کس در این سناریوی آمریکا علیه ایران شرکت کند ما عمل آن را به عنوان دشمنی تلقی کرده و پاسخ قاطع خواهیم داد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: هر کسی تصمیمی علیه ملت ایران بگیرد همچون بازرسی کشتی‌های ایرانی، باید بداند بلافاصله عکس‌العمل ایران پشیمان کننده است.

وی با بیان اینکه 5 تا 10 سال با آژانس همکاری کردیم اما متوجه شدیم که آنها دنبال دشمنی هستند، خاطرنشان کرد: ملت ایران صدها مثل شما را در تاریخ باتدبیر، ‌مدیریت و فرهنگ دفن کرده است. زور شما به ایرانی‌ها نمی‌رسد بعد می‌خواهید چند کشور فقیر را مورد هجوم قرار دهید در حالی که از این کار هم نتیجه نخواهید گرفت.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارآفرینان گفت: باید دست به دست هم بدهیم و هر تهدیدی که علیه ایران رخ می‌دهد به فرصت تبدیل کنیم.

احمدی‌نژاد همچنین یادآور شد: می‌خواهید بنزین را تحریم کنید، ما از این کار خوشحالی خواهیم شد چرا که آماده هستیم تا ظرف دو روز بنزین مورد نیاز را تولید کنیم. هر چیزی را که دوست دارید تحریم کنید بعد ظرف چند ماه کارآفرینان ایران بهتر از آن را تولید خواهند کرد.

وی عنوان کرد: اندیشه، اراده و همت را می‌خواهند تحریم کنند البته خیلی به ذلت افتادند و چاره‌ای دیگری ندارند و همه قدرت‌شان نشان دادن دندان‌هایشان است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این کشورها آدم‌های بدوی و ابتدایی برخلاف آن چیزی که نشان می‌دهند، هستند و نمی‌فهمند با چه کسانی حرف می‌زنند، خاطرنشان کرد: ما از آن تحریم‌ها خوشحال هستیم چرا که آنها کاری می‌کنند که ما می‌خواهیم. نه اینکه دوست داشته باشیم ما برنامه‌ای برای مدیریت جهان داریم بنابر این آنها کاری را می‌کنند که ما برای مدیریت دنیا در آینده به آن نیاز داریم مثل همین که ما می‌گوییم آنها آدم‌های فریبکاری هستند که آنها نیز با این کارهایشان آن را تائید می‌کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ایران بزرگترین دشمنان را با کمترین هزینه به زیر می‌کشد، اظهار داشت: چرا ناراحت باشیم البته برای آنها متاسفیم که چقدر سقوط کرده و به کجا می‌روند و بنابراین امیدواریم که حرف‌های ما را شنیده و خود را اصلاح کنند.

وی یادآور شد: ما خواهان روابط عادلانه و احترام متقابل هستیم و هر کس آن را رعایت کند مخلص او هستیم و اگر اینگونه نباشد بدانند خود را به دره سقوط نزدیک کرده‌اند. به آنها نصیحت می‌کنم از این بداخلاقی‌ها دست بردارند چرا که اگر می‌خواهند در آینده جهان نقش داشته باشند باید به حقوق مردم احترام بگذارند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صبا ( دوشنبه 89/5/4 :: ساعت 12:4 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یادمان باشد
آیه الکرسی
رهبری
چند حدیث زیبا در مورد دوست
حدیث قدسی
بعضی از همینها....
سوالاتی تلخ از مردی با عبای شکلاتی
فهرست سوالات روز خواستگاری
اشاره به بی عقلی منافقان در قرآن
فضیلت نماز شب
داستان زیبا و تاثیرگذار یک بار اعتماد جوانی گناهکار به حضرت زهرا
خداوند بی نیاز از سعی ماست
جنگ سایبری چیست؟
هدف گرفتن رهبری، برنامه چندساله فتنهگران/ سلسه نامههای سرگشاده ا
زندگینامه حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای
[همه عناوین(140)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 19
>> بازدید دیروز: 50
>> مجموع بازدیدها: 148144
» درباره من

صبا
مدیر وبلاگ : صبا[142]
نویسندگان وبلاگ :
سفیر1
سفیر1[0]


» فهرست موضوعی یادداشت ها
اجتماعی - اخبار[11] . مذهب[9] . رهبری[9] . ایران[5] . حضرت مهدی (عج)[5] . داستان[3] . انتخابات[3] . فتنه[3] . مشایی[3] . مقام معظم رهبری[2] . حضرت مهدى (عج)[2] . ظهور[2] . روسیه[2] . سخنان[2] . سند[2] . غدیر[2] . گمنام[2] . نامه[2] . 9 دی[2] . اختلاس[2] . داستان من[2] . پژاک[2] . پیامک . پیرامون . تسلیم . تعارض . تعجیل . تونس . جاسوسی . جنگ . جهان عرب . جونقان . حاکمان . حدیث . حزب اللهی . حسین . حضرت . حضرت زهرا (س) . حضرت علی علیه السلام . داستان من و . دشمنان . دعای فرج . دفاع . دیدار مخفیانه . راز . رانت . رحیم‌پور ازغدی . رزمنده . رفتار شناسی . رفیق . رمز محبوبیت در کلام . رهبر . رهبرى . داستان انتخابات . داستان انتخابات . داستان خیانت . حکومت . خاتمی . خاله . خرمشهر . اروپا . از زبان . ازدواج . استثنای . اسلامی . اعلام خبر . امام زمان(عج) . امام علی . امام علی(علیه السلام ) . امام مهدى . امام(ره) . امر به معروف . آرمین . آزادی . آقاتهرانی . آمریکا . آیت‌الله بهجت . آیت‌الله نوری همدانی . اتل . انتظار . انقلاب . انقلاب‌ . اوباما از قطعنامه . "جو بایدن" . : جریان سبز . «آقا» . 3 هزار میلیارد . با اندیشه‌های . بازتاب پرتاب . بازگشت . بازم مشایی . بحرین . بحرین ب . برخورد . برنامه ریزى . برنامه‌ هسته‌ای . بزرگترین . بنر . به . به روایت . بیانات مقام معظم رهبری . نبرد . نسل‌سومی . نماز . نماز جمعه . نماز شب . نیاز . نیویورک . هدف . هشدار صریح . همگانی . و . وصیت . وظیفه‌ . یا . یا زهرا . یمن . یهودیان . لاریجانی . مادر . مالی . ماهواره . ماهواره رصد . مباحث آن . متل . متن کامل . مجلس . مدیرکل آژانس . غذاها . غیرت . فائزه هاشمی . فاطمیه . مردم . مسیر کمال . احمدی نژاد . احمدی‌نژاد . سیدحسن مصطفوی . شکایت . شهادت . شهدا . شهید . صهیونیست . ضدایرانی در جلسه . طنز . سعودی . سعودی‌ها . سلاح . سمگا . زمینه ساز ظهور . زیارت عاشورا . سئوال . سپاه . عجل الله تعالى فرجه الشریف . عصبی . عقب‌نشینی . عکس . علیه السلام . عناصر اصلى . عوامل . عید قربان . فرهنگ . فساد . فضیلت . فعالیت 3 هزار شبکه تلویزیونی علیه ایران . فلسطین . فلسفه خواندن سوره حمد و توحید برای مردگان . فیس بوک . قیام . کاخ سفید . کمیسیون اصل 90 . گزیده . مقاومت . مهدی (عج) . مهم . موسوی . ناگفته‌هایی . نامزده . معضلات فرهنگی . معظم . مقابله . مقابله به‌مثل . مقام .
» آرشیو مطالب
مذهبی
اخبار اجتماعی سیاسی
رهبری

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
هم نفس
سفیر دوستی
جــــــــــــــــوک نـــــــت
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
سیاه مشق های میم.صاد
محمد قدرتی
مهاجر
شهید شلمچه
فالوده یزدی
گروه اینترنتی جرقه داتکو
سکوت پرسروصدا
صل الله علی الباکین علی الحسین
عشق نامه
احساس ابری
**قافله نت**
دهاتی
هارمونی
یکی بود هنوزهم هست
تنهایی من

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان
















» طراح قالب