سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا نومید مشوید که محبوب ترینِ کارها نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ ، انتظارفرج است، تا وقتی که بنده مؤمن، بر آن مداومت ورزد . [امام علی علیه السلام]
صبا
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» هشدار شدیداللحن ایران نسبت به ارائه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و عر

در نامه ای به رئیس مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل صورت گرفت

هشدار شدیداللحن ایران نسبت به ارائه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و عربستان درباره سناریوی ترور

به دنبال اقدام مشترک عربستان و آمریکا در ارائه پیش نویس قطعنامه ای به دبیرخانه سازمان ملل متحد، محمد خزاعی نماینده کشورمان در نامه ای به رئیس مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به تبعات این اقدام آمریکا و عربستان، این اقدام را در نوع خود بی سابقه، بدعتی خطرناک و غیر قابل قبول دانسته است. خبرگزاری ها گزارش دادند که هیئت نمایندگی عربستان اعلام کرده است که پیش نویس قطعنامه ای را به مجمع عمومی سازمان ملل تسلیم خواهد کرد که در آن از جامعه جهانی خواسته شده است تا ایران را به خاطر آن چه ارتباط برخی نهادهای حکومتی آن کشور با توطئه ترور سفیر سعودی در واشنگتن نامیده شد، محکوم کند. همزمان علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان خطاب به مقام های سعودی گفت: با توجه به تلاش های انجام شده برای نزدیکی تهران-ریاض مقام های عربستان توجه ویژه ای به اقدام سیاسی اخیری که در پیش گرفته اند داشته باشند تا وضعیت روابط 2 کشور بغرنج تر نشود.



به گزارش بی بی سی، رئیس هیئت نمایندگی عربستان سعودی در سازمان ملل گفت که به زودی پیش نویس قطعنامه ای را به مجمع عمومی تسلیم خواهد کرد که در آن، از جامعه جهانی خواسته شده است تا دولت ایران را به خاطر ارتباط برخی نهادهای حکومتی آن کشور با «توطئه ترور سفیر سعودی در ایالات متحده» محکوم کند.نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل گفته است که در نظر دارد این پیش نویس را در جلسه مجمع عمومی در روز جمعه این هفته مطرح کند و خواستار تصویب آن شود.به گفته وی، در این قطعنامه از ایران خواسته شده است تا «به تمامی تعهدات خود طبق قوانین بین المللی عمل کند و در زمینه برخورد قضایی با کسانی که در برنامه ریزی، حمایت، سازماندهی و تلاش در اجرای توطئه ترور سفیر سعودی در آمریکا مشارکت داشته اند با دولت های ذیربط همکاری نشان دهد.»نماینده سعودی در سازمان ملل گفت که تعدادی از کشورهای جهان از تسلیم این پیش نویس حمایت کرده اند و بر اساس برخی گزارش ها، قرار است آمریکا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، که عربستان سعودی نیز عضو آن است، به طور مشترک این پیش نویس را در مجمع عمومی مطرح کنند.

تایم: ادعای آمریکا علیه ایران در باره ترور مسخره است

این در حالی است که هفته نامه آمریکایی تایم با اشاره به سابقه 33 ساله دشمنی واشنگتن علیه تهران و همچنین اقدامات گسترده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، نوشت: ادعای وجود طرح ایران برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، کاملا مسخره است.

هشدار نماینده ایران درباره قطعنامه آمریکا و عربستان

از سوی دیگر نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل روز گذشته در مورد تبعات ارائه قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد اتهام ترور سفیر عربستان به مجمع عمومی این سازمان هشدار داد. به گزارش ایسنا متن پیش‌نویس قطعنامه‌ای از طرف آمریکا و عربستان در محکومیت اتهام توطئه ترور سفیر عربستان سعودی در دبیرخانه سازمان ملل ثبت و توزیع شد.

در پاسخ به این اقدام، محمد خزاعی، سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزدسازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به رییس مجمع عمومی و دبیرکل این سازمان و کلیه نمایندگی‌های مقیم نیویورک نسبت به تبعات این اقدام هشدار داد. وی ارایه پیش‌نویس قطعنامه در خصوص طراحی و اقدام به ترور سفیر عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل را در نوع خود بی‌سابقه و آن را بدعتی خطرناک، غیرقابل قبول و باعث هتک حیثیت آن سازمان دانست. سفیر و نماینده دایم کشورمان در این نامه تاکید کرد: آمریکا با ارایه پیش‌نویس قطعنامه‌ا‌ی که صرفا بر مبنای ادعاهای نادرست علیه یک عضو دیگر سازمان ملل متحد شکل گرفته، هیچ هدفی جز پیشبرد سیاست‌های کوتاه‌بینانه خود از طریق استفاده ابزاری از مجمع عمومی این سازمان ندارد. خزاعی تصریح کرد: رویه مجمع عمومی سازمان ملل در طول حیات خود این‌گونه نبوده که اجازه دهد پیش‌نویس قطعنامه‌ای بر مبنای ادعاهای بی‌اساس ارایه شود و یا مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: چنانچه مجمع عمومی این سازمان اجازه دهد هر پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص هر مساله نامربوطی مورد توجه قرار بگیرد، مشابه آن‌چه که توسط آمریکا پیشنهاد شده است، در آینده این ارگان اصلی سازمان ملل متحد به جای این‌که مکانی برای ارتقاء انسجام و همبستگی دولت‌های عضو باشد، به محلی برای طرح ادعاهای بی‌اساس تبدیل شده و پیش‌نویس قطعنامه‌های بی‌شمار دیگری در رابطه با مسایل خصمانه دیگری مطرح خواهد شد؛ بنابراین باید از از بروز چنین اتفاقاتی جدا خودداری کرد. سفیر و نماینده دایم کشورمان افزود: ارایه کنندگان پیش‌نویس قطعنامه مذکور تمامی هنجارها و رویه‌های سازمان ملل متحد را نادیده گرفته‌اند. وی هشدار داد در صورت پیگیری چنین موضوعی بدون شک، نقش، توانمندی و اعتبار مجمع عمومی به عنوان عالی‌ترین ارگان سیاسی سازمان ملل متحد تضعیف خواهد شد. وی این اقدام را تهدیدی برای امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای توصیف کرد. خزاعی با اشاره به نامه مورخ یازدهم اکتبر سال جاری میلادی خود (19 مهرماه سال جاری ) به مقامات سازمان ملل متحد، مجددا بر مخالفت کشورمان با هرگونه اقدامات تروریستی به هر شکل و نوع اعم از دولتی و غیردولتی آن تاکید کرد. وی با اعلام پایبندی کشورمان به کنوانسیون 1973 از کشورهای ارایه کننده قطعنامه خواست که به تعهدات خود در قبال این کنوانسیون عمل نموده و به آن پایبند باشند. سفیر و نماینده دایم کشورمان ضمن رد مجدد دخالت دولت و نهادهای وابسته به دولت جمهوری اسلامی ایران در طرح ادعایی علیه سفیر عربستان در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات گسترده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، همراه با ایراد اتهامات بی‌پایه حاکی از نیات مغرضانه و خصمانه علیه ملت ایران است. وی افزود: این اتهامات از سوی دولتی متوجه ایران است که براساس مدارک محکمی که بخشی از آن‌ها به سازمان ملل نیز ارایه شده است، از بسیاری از اقدامات تروریستی علیه ملت و دولت ایران حمایت کرده است. وی از رییس مجمع عمومی خواست تا نامه نمایندگی کشورمان به عنوان سند رسمی سازمان ملل ثبت شود.

صالحی: انتظار نداشتیم عربستان چنین کاری انجام دهد

وزیر امور خارجه ایران گفت : با توجه به تلاش های انجام شده برای نزدیکی تهران - ریاض، عربستان سعودی توجه ویژه ای به اقدام سیاسی اخیری که در پیش گرفته داشته باشد تا وضعیت روابط دو کشور بغرنج تر نشود. به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوالی بیان کرد مبنی بر این که عربستان و آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را به مجمع عمومی سازمان ملل درباره تروریسم داده اند که چند بند آن علیه ایران است. وزیر خارجه با بیان این که انتظار نمی رفت عربستان سعودی چنین کاری انجام دهد، اظهار داشت: در اذهان امت اسلامی امری شایسته نیست که یک کشور اسلامی علیه کشور اسلامی دیگر اقدام کند. صالحی با بیان این که ما دوست نداریم این اتفاق رخ دهد، اضافه کرد: تلاشمان بر این است تا سوء تفاهمات رفع شود و اگر آنها تا زمانی که فرصت است اقدام به اصلاح این پیش نویس کنند جمهوری اسلامی ایران از امضا کنندگان آن خواهد بود. وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود:‌ در مورد بخش عمده این پیش نویس اتفاق نظر داریم و می توانیم از امضا کنندگان آن باشیم اما در یکی دو بند قطعنامه به موضوع سناریوی اخیر آمریکا اشاره شده که باید حذف یا تعدیل شود. صالحی خاطر نشان کرد در چنین صورتی این موضوع می تواند باعث شود تا قطعنامه مورد توافق تعداد زیادی از کشورهای عضو سازمان ملل باشد. صالحی گفت: با توجه به تلاش های جمهوری اسلامی ایران در ایجاد فضای دوستی، صلح و ثبات در منطقه و همچنین ایجاد فضای مناسب بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان انتظار نمی رفت که عربستان سعودی چنین کاری انجام دهد. صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره دلیل لغو سفر رییس جمهوری به قطر گفت : دلیل لغو این سفر مشغله کاری رییس جمهوری بوده است.

با روسیه در رایزنی مستمر هستیم

در ادامه خبرنگار ایرنا از وزیر خارجه در باره اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر اینکه به دنبال یافتن نقشه راه جدیدی برای پیگیری موضوع هسته ای ایران هستند، پرسید که صالحی پاسخ داد: ما با روسیه در تماس و رایزنی هستیم، آنها پیشگام شده اند و طرح گام به گام را مطرح کرده اند.

در حال تهیه نامه ای برای آژانس هستیم

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین از تهیه نامه‌ای در پاسخ به گزارش آژانس خبر داد که قرار است به نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط و مسوولان هسته‌ای کشورها ارسال شود.

بی بی سی: عربستان روز جمعه قطعنامه پیشنهادی را به مجمع عمومی ارائه می کند

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » صبا ( پنج شنبه 90/8/26 :: ساعت 9:37 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

یادمان باشد
آیه الکرسی
رهبری
چند حدیث زیبا در مورد دوست
حدیث قدسی
بعضی از همینها....
سوالاتی تلخ از مردی با عبای شکلاتی
فهرست سوالات روز خواستگاری
اشاره به بی عقلی منافقان در قرآن
فضیلت نماز شب
داستان زیبا و تاثیرگذار یک بار اعتماد جوانی گناهکار به حضرت زهرا
خداوند بی نیاز از سعی ماست
جنگ سایبری چیست؟
هدف گرفتن رهبری، برنامه چندساله فتنهگران/ سلسه نامههای سرگشاده ا
زندگینامه حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای
[همه عناوین(140)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 28
>> بازدید دیروز: 39
>> مجموع بازدیدها: 148791
» درباره من

صبا
مدیر وبلاگ : صبا[142]
نویسندگان وبلاگ :
سفیر1
سفیر1[0]


» فهرست موضوعی یادداشت ها
اجتماعی - اخبار[11] . مذهب[9] . رهبری[9] . ایران[5] . حضرت مهدی (عج)[5] . داستان[3] . انتخابات[3] . فتنه[3] . مشایی[3] . مقام معظم رهبری[2] . حضرت مهدى (عج)[2] . ظهور[2] . روسیه[2] . سخنان[2] . سند[2] . غدیر[2] . گمنام[2] . نامه[2] . 9 دی[2] . اختلاس[2] . داستان من[2] . پژاک[2] . پیامک . پیرامون . تسلیم . تعارض . تعجیل . تونس . جاسوسی . جنگ . جهان عرب . جونقان . حاکمان . حدیث . حزب اللهی . حسین . حضرت . حضرت زهرا (س) . حضرت علی علیه السلام . داستان من و . دشمنان . دعای فرج . دفاع . دیدار مخفیانه . راز . رانت . رحیم‌پور ازغدی . رزمنده . رفتار شناسی . رفیق . رمز محبوبیت در کلام . رهبر . رهبرى . داستان انتخابات . داستان انتخابات . داستان خیانت . حکومت . خاتمی . خاله . خرمشهر . اروپا . از زبان . ازدواج . استثنای . اسلامی . اعلام خبر . امام زمان(عج) . امام علی . امام علی(علیه السلام ) . امام مهدى . امام(ره) . امر به معروف . آرمین . آزادی . آقاتهرانی . آمریکا . آیت‌الله بهجت . آیت‌الله نوری همدانی . اتل . انتظار . انقلاب . انقلاب‌ . اوباما از قطعنامه . "جو بایدن" . : جریان سبز . «آقا» . 3 هزار میلیارد . با اندیشه‌های . بازتاب پرتاب . بازگشت . بازم مشایی . بحرین . بحرین ب . برخورد . برنامه ریزى . برنامه‌ هسته‌ای . بزرگترین . بنر . به . به روایت . بیانات مقام معظم رهبری . نبرد . نسل‌سومی . نماز . نماز جمعه . نماز شب . نیاز . نیویورک . هدف . هشدار صریح . همگانی . و . وصیت . وظیفه‌ . یا . یا زهرا . یمن . یهودیان . لاریجانی . مادر . مالی . ماهواره . ماهواره رصد . مباحث آن . متل . متن کامل . مجلس . مدیرکل آژانس . غذاها . غیرت . فائزه هاشمی . فاطمیه . مردم . مسیر کمال . احمدی نژاد . احمدی‌نژاد . سیدحسن مصطفوی . شکایت . شهادت . شهدا . شهید . صهیونیست . ضدایرانی در جلسه . طنز . سعودی . سعودی‌ها . سلاح . سمگا . زمینه ساز ظهور . زیارت عاشورا . سئوال . سپاه . عجل الله تعالى فرجه الشریف . عصبی . عقب‌نشینی . عکس . علیه السلام . عناصر اصلى . عوامل . عید قربان . فرهنگ . فساد . فضیلت . فعالیت 3 هزار شبکه تلویزیونی علیه ایران . فلسطین . فلسفه خواندن سوره حمد و توحید برای مردگان . فیس بوک . قیام . کاخ سفید . کمیسیون اصل 90 . گزیده . مقاومت . مهدی (عج) . مهم . موسوی . ناگفته‌هایی . نامزده . معضلات فرهنگی . معظم . مقابله . مقابله به‌مثل . مقام .
» آرشیو مطالب
مذهبی
اخبار اجتماعی سیاسی
رهبری

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
هم نفس
سفیر دوستی
جــــــــــــــــوک نـــــــت
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
سیاه مشق های میم.صاد
محمد قدرتی
مهاجر
شهید شلمچه
فالوده یزدی
گروه اینترنتی جرقه داتکو
سکوت پرسروصدا
صل الله علی الباکین علی الحسین
عشق نامه
احساس ابری
**قافله نت**
دهاتی
هارمونی
یکی بود هنوزهم هست
تنهایی من

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان
















» طراح قالب